HOMEPAGE TYRA

Ook voor de liefhebbers van Pick Up's maken wij wat moois. Voor de nieuwere Chevy's/GMC's, Dodge's en Fords maken we een mooi Cat Back Systeem (met of zonder Cat) met dubbele pijpen links en rechts onder de achterbumper. Diameter tot 3 inch" want het oog wil ook wat. Ook hier ruime keuze in dempers, moet het stil blijven of mag je die V8 wel horen brullen? We komen er wel uit ! Laat je wensen maar horen.

Ook onze vrienden met hun USA Van's vergeten we niet. Behalve standaard vervanging kunnen we heel wat leuks maken. Informeer maar eens.

Uitlatenservice
Met onze professionele uitlatenbuigmachine kunnen wij voor vrijwel elke Amerikaanse auto een uitlaat op maat maken.

Wij kunnen de uitlaat geheel volgens origineel model maken. Omdat we de uitlaat aan de auto maken kunnen we kleine aanpassingen maken zodat de uitlaat mooi strak onder de auto zit.

Niet iedereen wil een originele uitlaat. We kunnen vrijwel alle afwijkende wensen inwilligen. Bijvoorbeeld de uitgangen aan de achterkant aanpassen, een dikkere diameter pijp monteren, uitgangen direct voor of achter de achterwielen laten uikomen of elke andere wens of idee.
Kortom: Alle (High Performance) systemen maken wij met alle plezier. Er is een grote keuze uit dempers (zie onder JetPower Exhaust) en eindsierstukken.

Zoals het hoort: De uitlaat hangt niet onder de auto uit !
Bij deze laag genomen foto zie je de chassisbalken achter de voorwielen zitten. Het dubbele uilaatsysteem zit strak onder de auto gebouwd. Geen enkel "kant en klaar" systeem biedt zo'n pasvorm !

Dubbel systeem gemonteerd achter Headers met PowerFlow dempers onder een '70-er Camaro
We gebruiken natuurlijk geen goedkope dunne of blanke uitlaatbuisjes, die zijn namelijk binnen 3 jaar weer doorgeroest. Wij hebben de best leverbare kwaliteit uitlatenpijp in huis van gealuminiseerd staal. Gaat gegarandeerd vele, vele jaren mee! Voor de liefhebbers kunnen we echter ook een uitlaat maken van RVS.

Het maken van een uitlaat kost wel enige tijd (als 't er echt netjes onder moet tenminste). We doen ons best om er iets moois van te maken en daarom is dit geen klaar-terwijl-je-wacht karwei. Een afspraak maken is dus wel noodzakelijk. Voor wie niet zonder auto kan hebben wij eventueel een leenauto beschikbaar.
Bij de Camaro’s t/m ‘81 gaat de uitlaat maar net tussen de bladveer en het achterspatbord langs. Het is zaak de uitlaat goed af te hangen en te zorgen dat de eindstukken recht naar achteren steken. In dit geval zonder sierstuk gemonteerd.
Welk geluid mag de auto maken? Simpel gezegd is er de keuze tussen een stille uitlaat (als origineel) of een luidruchtige uitlaat (met High Performance dempers).
Natuurlijk is die keuze helemaal niet zo simpel. Het geluid uit de uitlaat komt is van veel factoren afhankelijk. Een aantal van deze factoren zijn:
- Hoge compressie of lage compressie.
Een hoge compressiemotor hoor je niet alleen lopen, die voel je ook lopen. Bij een compressie van 11 op 1 voel je bij wijze van spreken de het geluid in je onderbuik dreunen. Bij dezelfde uitlaat achter een motor met bijvoorbeeld 7,5 op 1 compressie zou je een heel hol geluid kunnen krijgen. Daar moet je dan weer voor een andere oplossing kiezen.
Andere factoren zijn:
- Aantal cilinders
- Lange of korte slag motoren
- Een enkel of dubbel uitlaatsysteem
- Positie van de dempers
(meer naar voren/achteren)
Ook het soort spuitstuk scheelt in het geluid
- Headers of gietijzeren spruitstukken
Een gietijzeren spruitstuk isoleert het geluid. Dit betekent minder geluid onder de kap en het uilaatgeluid achter uit de uitlaat. Los van de voor- of nadelen van Headers moet je er rekening mee houden dat Headers van dunwandig materiaal gemaakt zijn en dus meer (uitlaat-)geluid onder de motorkap produceren.
- Diameter van de uitlaatpijp.
Een uitlaat van 2 inch of 2 1/2 inch maakt ook verschil, maar ook of je de pijp na de demper van een grotere of kleinere diameter maakt is van invloed op het geluid.
- De dempers
Eén van de belangrijkste factoren is natuurlijk de uitlaatdemper die wordt gekozen. In combinatie met bovenstaande punten bepaalt de demper in belangrijke mate het geluid. Je kunt kiezen voor een fluisterstille demper, een demper met wat meer V8 sound, een zogenaamd “donker geluid” of een wat meer rauwe “Performance Sound”.
Welke keuze je ook maakt: Wij adviseren graag. Omdat we inmiddels al een paar honderd uitlaten hebben gemaakt kunnen we gerust stellen dat we vakkundig advies geven !
Waar voor je geld:
Informeer naar de all-in prijs zonder verassingen achteraf.

Ook voor Low Budget oplossingen :

We vervangen ook gewoon een standaard demper voor bijvoorbeeld een Cherry Bomb met behoud van de oorspronkelijke uitlaat.
Resultaat:
Meer sound voor een budgetprijsje !

Losse delen:
(met of zonder montage)
We leveren natuurlijk ook losse delen. Als alleen de eindpijp moet worden vervangen, de katalysator moet worden vervangen of je alleen een stukje pijp of bocht nodig hebt.
De bij Pick-Up's populaire "Dual Rear Out".
Als "True Dual" of als " Cat Back".
De dikke RVS tails zijn natuurlijk extra lang want je wilt niet de "cheap autoshop look" (van die 20 cm lange (= te korte) eindstukjes, bij een Pick Up zie je al te duidelijk dat dat aangeplakte nepsierstukjes zijn !!)
Onder deze Ford Truck hebben we een paar "Side Outs" gemonteerd. Klik op de foto voor meer info.
Prijzen:
Dit is afhankelijk van het model auto, de diameter van de pijp en de keuze van de dempers.

Een dubbel uilaatsysteem monteren wij vanaf € 750,- all-in
inclusief montage, inclusief dempers, inclusief BTW.